2021
25/06

Uit de business seats en business units moet een omzet worden gehaald van € 37 miljoen. Waarop is dit gebaseerd?

Voor het seizoen 2021-’22 is er een wachtlijst voor Business Units in De Kuip. De opbrengst van de zakelijke stoelen neemt in de business case toe van ca. € 21 miljoen in De Kuip (aangepast naar prijspeil 2025) tot ca. € 36 miljoen in het nieuwe stadion. Het aantal zakelijke stoelen sluit aan bij de vraag. De groei van het aantal zakelijke stoelen en units is gebaseerd op behoefte- en potentie-onderzoek in de markt. Op basis hiervan is een toename met ruim €15 miljoen realistisch.

De zakelijke stoelen in het nieuwe stadion zijn evenals in De Kuip verdeeld in meerdere typen.
Allereerst zijn er de Business Units (in drie verschillende formaten). Deze bevinden zich allen aan de lange zijden van het veld en worden grotendeels verkocht/verhuurd voor gehele seizoenen, voor een all-in prijs. Dat houdt in dat de units voor alle evenementen beschikbaar zijn voor de gebruiker – dus ook voor niet-voetbalevenementen zoals concerten.
Daarnaast beschikt het nieuwe stadion over Director Seats, Business Seats (A/B) , Fieldseats A  en Comfort Seats (A/B). De A refereert hierbij aan de rivierzijde van het stadion, de B aan de oeverzijde. De verschillende niveaus hebben betrekking op de locatie in het stadion en de inbegrepen faciliteiten, zoals lounges, beschikbare horeca-arrangementen en parkeergelegenheid. Het overgrote deel van de zakelijke stoelen wordt per seizoen verkocht. De overige stoelen zijn beschikbaar voor verkoop per wedstrijd.